iAudio 8GB iAUDIO 7, Red 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iAudio 8GB iAUDIO 7, Red 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

bigbuis 31-03-2008

Ik ben aangetrokken door dit spelertje door 60 uur afspeeltijd. In de praktijk is dat ongeveer 56 uur heb ik gemerkt, doordat ik het scherm lang aan laat staan. De geluidskwaliteit is ongelooflijk goed! Dit is echt de beste mp3-speler die ik gehad heb. Er zijn zoveel mogelijkheden voor het instellen van het audio. Ik gebruik wel Shure oordopjes, dus dat klinkt extra goed. Voor de rest is het een degelijke speler met veel functies en lekker compact. Dit is echt een aanrader!

A van Rijn 02-01-2008

Als je bent begonnen met een iPod mini, daarna een iAudio G3 en nu ( ivm opslag capaciteit ) een iAudio 7 heb gekocht dan hoef ik niemand te vertellen waarom ik bij iAudio ben gebleven.
Dit apparaat heeft zoveel mogelijkheden om je eigen sound samen te stellen.
Bovendien is het belangrijk dat tijdens het afspelen je batterij niet te snel leeg loopt.
Behalve het afspelen van muziek en luisteren naar de radio is het heel handig dat er een recorder ingebouwd is.
Altijd handig bij gesprekken die je voert. ( G3 heeft dit ook, vandaar )
Kortom: voorlopig hoef ik geen ander want met ongveer 2000 nummers heb ik genoeg luisterplezier.
Wel andere ear-phones kopen voor NOG betere geluidskwaliteit. ( Heb zelf BOSE gekocht )

Pluseight 26-12-2007

Ik kan me helemaal aansluiten op de voorgaande lovende kritieken. Een bovengemiddelde mp3-speler met zeer goede geluidskwaliteit. Ik heb de speler pas een keer hoeven opladen, terwijl ik toch zeker 30 uur heb geluisterd. En dat voor de eerste keer laden!

De gevoeligheid van het toetsenbord is goed in te stellen. De menustructuur is heel helder. Om de speler mooi te houden heb ik een bijpassend leren hoesje van Noreve gekocht. Zeer de moeite waard.

Al met al dus een zeer goede keuze om voor deze speler te gaan. Hiervoor had ik een Archos Gmini 400. Ook uitstekend, maar dit ding is toch een heel stuk kleiner en prettiger. Het geheugen is voor mij ruimschoots voldoende voor muziek. Video's kijken op dit ding moet je niet willen, een enkele keer een foto is tot daar aan toe. Vooral kopen voor de geluidskwaliteit, die is ongeevenaard!

Frans1 23-12-2007

Enkele dagen in mijn bezit en ik kan zeggen dat dit een echte aanrader is. Hij geeft een enorm goede geluidskwaliteit, wel WMA gebruiken want het is duidelijk hoorbaar als je MP3 gebruikt.
Het Jet-effect heeft enorm veel instellingsmogelijkheden en is echt voor alle muziekvormen in te stellen. Verder is de bediening super eenvoudig.
Het enige nadeel is, zoals bij alle MP3 spelers, de slechte kwaliteit van de meegeleverde koptelefoon.

Moshe 18-11-2007

Een heerlijk geluid. Kwaliteit is erg goed (wel een andere oortjes gekocht). Je hoort het verschil tussen mp3 en wma files goed, dus vooral wma gebruiken. Nadeel is wel dat legale files met licentys de software in de war brengt, waardoor de mappen niet goed meer zichtbaar zijn. Batterij gaat erg lang mee. Vormgeving vind ik mooi. Hij is wel wat dik, maar zeer solide. De toetsen zijn erg gevoelig. De equalizer kan voor elk type muziek (ik luister jazz, blues, klassiek maar ook Linking Park en het stevigere werk) goed aan te passen. Degelijkheid is nog weinig over te zeggen.